Субота, 27.04.2024, 19:49
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Верхньоворітський ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім. Софії Малильо

Матеріали до уроків

Головна » 2012 » Грудень » 5 » Застосування інформаційних комп’ютерних технологій та створення групових проектів на уроках англійської мови
18:54
Застосування інформаційних комп’ютерних технологій та створення групових проектів на уроках англійської мови
В ХХI столітті людство вступило в період розвитку, який отримав назву інформаційного суспільства. Протягом всієї тисячолітньої історії суспільство накопичувало знання і вдосконалювало способи збереження і обробки інформації.
Величезний об’єм знань, накопичений людством, змушує шукати інші підходи і до організації навчального процесу.
Успішна реалізація використання ІКТ у навчально-виховному процесі сприятиме удосконаленню системи шкільної іншомовної освіти у контексті соціально-педагогічних трансформацій освітнього простору України.
Умови та потреби сучасного життя зумовили виникнення нового напрямку у вивченні іноземної мови – застосування таких інноваційних технологій, як комп’ютеризоване навчання.
Комп’ютеризоване навчання на уроках англійської мови реалізується на таких принципах як:
• індивідуалізація (можливість персонально працювати з кожним учнем, ураховуючи його здібності, рівень знань, умінь та навичок);
• диференціація (можна обирати та пропонувати учням необхідні варіанти навчальних завдань, певної складності й кількості та в такій послідовності, що відповідає їхнім пізнавальним можливостям, рівню знань та вмінь);
• інтенсифікація (наявні різні засоби презентації навчального матеріалу, його структурування з широким залученням інтерактивних видів і форм робіт).
Серед головних дидактичних функцій, що можуть бути реалізовані з допомогою комп’ютерних технологій, треба зазначити такі:
• пізнавальна
так, наприклад, використовуючи комп’ютерні технології та Інтернет та навчальні програми, на яких відображені текст, звук, зображення, відео, можна отримати будь-яку необхідну інформацію. Це сприяє пізнавальній активності учнів.
• розвивальна
робота учнів з навчальною програмою крім активації лексики сприяє розвитку таких необхідних пізнавальних процесів, як сприйняття, логічне мислення, пам'ять, уява.
• тренувальна
з допомогою комп’ютерних програм учні мають можливість самостійно в нетрадиційній формі тренуватись та перевірити свій рівень знань та вмінь з певної теми, визначити конкретні прогалини, доопрацювати їх та виконати запропоновані завдання ще кілька разів з метою покращення своїх результатів.
• діагностична
використовуючи комп’ютерні технології, учитель має змогу швидко здійснити контроль та з'ясувати рівень засвоєння навчальної теми.
• комунікативна
під час роботи учнів з навчальними програмами, ведучи діалог з комп’ютером, студенти долають бар'єр боязливості.
Метою використання навчальних комп’ютерних програм є навчання англійської мови через наближення їх до реальних життєвих ситуацій (головна мета комунікативного методу).
Пропоную вашій увазі матеріали власного практичного досвіду роботи з позначеної теми, основну тезу якого можна визначити в такий спосіб – для сучасного школяра, якому жити в інформаційному суспільстві майбутнього, комп’ютер є невід’ємною частиною його життя, а тому використання ІКТ в навчальному процесі ‑ актуальна проблема сучасної шкільної освіти. Над цією проблемою я працюю вже два роки. У своїй роботі використовую електронні підручники розроблені Інститутом педагогіки АПН України та ЗАТ «Мальва».
На сьогоднішній день багато учнів Верхньоворітської ЗОШ І – ІІІ ступенів мають комп’ютери та використовують їх як засіб навчальної діяльності. Крім того наша школа забезпечена двома комп’ютерними класами, в одному з яких є доступ до всесвітньої мережі Інтернет. З цього можу зробити висновок: використання інформаційних технологій, а саме електронних підручників у навчальному процесі загальноосвітніх шкіл ІІ - ІІІ ступенів вже є необхідністю.
В останні роки одне з провідних місць у педагогічній практиці починають займати саме електронні підручники. Увага до них небезпідставна, оскільки в них комплексно акумульовані різноманітні функції, окремо притаманні іншим засобам навчання.
Основне призначення електронного навчального комплекту з іноземної мови, як і друкованого, - навчити учнів іншомовного спілкування. Пріоритети віддаються вправам і завданням, які безпосередньо сприяють формуванню умінь і навичок усної та писемної форм комунікації. А це вимагає спеціальної організації навчальної діяльності.
У роботі з друкованим підручником, зазвичай, пріоритетним виступає зоровий аналізатор, за допомогою якого учень сприймає інформацію: вправи, тексти, діалоги тощо. У електронному підручнику акумульовані можливості забезпечити учня саме тими видами навчальної діяльності, які сприяють залученню і використанню різних аналізаторів для ефективного засвоєння навчального матеріалу (слухового, зорового, мовленнєво-моторного і рухового). А з психології відомо, чим більше аналізаторів бере участь у вивченні навчального матеріалу, тим він ефективніше і краще засвоюється. Цей чинник свідчить про переваги електронного навчального засобу.
Як уже зазначалось, ЕНМК забезпечують формування в учнів навичок і вмінь у чотирьох видах мовленнєвої діяльності. У зв’язку з цим їх змістом передбачається навчання письма, у тому числі формування графічних і орфографічних навичок. Для цього використовуються відповідні вправи. Якщо у друкованих підручниках завдання для вправ пред’являються у писемній формі, і учень, прочитавши їх, виконує відповідні операції та дії, то в електронних підручниках такі завдання подаються звуковою формою, тобто голосом. Окрім того, використовуються також деякі подані голом інструкції, які сприяють усвідомленому виконанню навчальної діяльності.
Сучасний комп‘ютер приваблює учнів тим, що він є універсальною іграшкою, рівноправним партнером, терплячим товаришем, мудрим наставником. Учителям комп‘ютер допомагає краще оцінити здібності і знання учнів, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми та методи навчання.
Комп‘ютер відкриває нові можливості для творчого розвитку як учнів, так і вчителів, дозволяє звільнитися від одноманітності традиційного курсу навчання, розробити нові ідеї та вирішити більш цікаві та складні проблеми.
Комп‘ютер є потужним засобом підвищення ефективності навчання. Він значно розширив можливості подачі навчальної інформації за допомогою кольору, графіки, звуку, цифрової відеотехніки. Значно зростає мотивація учня до навчання. Новизна роботи з комп‘ютером підвищує інтерес до оволодіння знаннями, а також подання навчальних завдань за ступенем складності. Комп‘ютер дозволяє позбутися однієї з головних причин негативного ставлення до навчання – відсутності успіху. Працюючи на комп‘ютері учень має можливість довести до кінця вирішення завдання.
Комп‘ютер сприяє формуванню в учнів рефлексії своєї діяльності, дозволяє учням побачити результат своїх дій. Контроль здійснюється об’єктивно та своєчасно.
Використання комп‘ютерної техніки робить урок привабливим та сучасним. Урок, на якому відбувається індивідуалізація навчання, розвивається пізнавальна діяльність учнів, а саме інтелектуальна активність, логічне мислення, увага, пам‘ять, мова, уява, інтерес до навчання. Урок, на якому з‘являються нові можливості для розвитку гармонічної індивідуальності, здібної до колективної співпраці.
Діапазон використання комп‘ютера в навчально-виховному процесі дуже великий: навчання, тестування, гра. Комп‘ютер може бути як об‘єктом вивчення, так і засобом навчання.
З метою розширення можливостей навчального процесу доцільно використовувати мультимедійні презентації. Таким чином учні вчаться:
• читати з метою вибіркового отримання інформації;
• точно записувати необхідну інформацію;
• оформляти короткі повідомлення;
• точно і стисло викладати думку;
• визначати тему та основні ідеї тексту і записувати їх;
• формулювати своє ставлення до прочитаного;
• оформляти пункти плану;
• користуватися словником і довідковою літературою.
Робота над створенням мультимедійної презентації сприяє розвиткові навичок та вмінь писемного мовлення, що спонукає учнів до усного мовлення. Практичне володіння іноземною мовою не може бути повноцінним, якщо воно не включає обидві основні форми комунікації (усну і писемну) у тісному взаємозв’язку. Писемне мовлення має багато якостей, необхідних для усного мовлення. Поступово оволодіваючи особливостями писемного мовлення, учні переносять їх у певній мірі на усну мову, від чого усна мова стає досконалішою, а сам учень відчуває себе впевненіше.
Використання мультимедійної презентації на уроці допомагає вчителю:
• змінити форму навчання з авторитарної на комунікативну, інтерактивну, заглиблену в спілкування;
• навчити мову не аналітично, а критично (формувати здатність висловлюватися, виражати думки за рахунок умінь слухати, читати, говорити і писати іноземною мовою);
• підтримувати ефективну мотивацію та зв’язок з реальним життям для набуття практичних умінь;
• викликати інтерес до отримання інформаційних повідомлень та відтворення власних;
• виховувати та розвивати особистість учнів одночасно з процесом засвоєння нових знань.
Під час вивчення теми «Країни, люди, стиль життя: Великобританія та Україна» у 8 класі мною було проведено декілька уроків з використанням інформаційних комп’ютерних технологій та з впровадженням експериментального виду роботи з учнями, який полягає у створенні проектів-презентацій англійською мовою, а саме « Київ – столиця України», «Лондон – захоплююче місто», «Українські звичаї та традиції», «Спосіб життя британців», «Відмінність та схожість України і Великобританії». На цих уроках учні вдало виконали усі завдання. Чотири групи учнів представили свої проекти - мультимедійні презентації «Визначні місця Лондона», « Визначні місця Києва», «Наша Батьківщина - Україна» та «Великобританія та британці ». Учні активно працювали індивідуально, в парах і в групах, виконуючи різноманітні завдання в навчальних комп‘ютерних програмах, на картках і на дошці.
Під час створення презентацій у програмі Microsoft PowerPoint учні використовувати різноманітні матеріали та засоби Інтернету. Це завдання закріпило їх знання з інформатики та дало широку можливість для творчості. Вони активніше зверталися за консультацією як до вчителя інформатики, так і до вчителя англійської мови. Це завдання нікого не залишило байдужим. Учні також консультували один одного щодо різноманітних питань, що поставали перед ними. Навіть ті, хто зазвичай виявляли характерну інертність, з ентузіазмом взялися до роботи. Потім, на урокові - семінарі, здійснювався захист проектів. На кожен проект відводилося 3-4 хвилини. У результаті учні самостійно почали активну комунікативну діяльність: ставили один одному питання, дізналися багато нового про свій рідний краю та про країну, мову якої вони вивчають . Завдання покращило обстановку на уроках англійської мови, сприяло подальшому покращенню мікроклімату для впровадження комунікативного методу як традиційними, так й інноваційними методами.
Таким чином, упровадження та застосування комп’ютерних навчальних програм на уроках англійської мови – це:
• ефективний допоміжний технічний наочно-слуховий засіб;
• допоміжний засіб навчально-пізнавальної діяльності учнів;
• засіб підвищення мотивації та бажання учнів вивчати англійську мову;
• швидкий та ефективний засіб оцінювання та контролю знань, умінь і навичок.
• засіб підвищення інтерактивної та комунікативної діяльності.
Крім цього використання комп’ютерних технологій у викладанні англійської мови дозволяє відійти від традиційних форм навчання й підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності учнів, оптимізувати засвоєння мовних структур і граматичних правил, а також подолати монотонність заняття під час формування мовленнєвої та комунікативної компетенції учнів у процесі навчання англійській мові.
Категорія: Англійська мова | Переглядів: 832 | Додав: Vika | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: