Субота, 27.04.2024, 18:22
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Верхньоворітський ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім. Софії Малильо

Матеріали до уроків

Головна » 2013 » Грудень » 3 » І, ІІ Універсали Центральної Ради. Проголошення автономії України.
16:30
І, ІІ Універсали Центральної Ради. Проголошення автономії України.

МЕТА УРОКУ:визначити, за яких обставин була проголошена автономія України, розкрити зміст І та ІІ Універсалів, їх історичне значення; розвивати в учнів уміння працювати з текстовими джерелами інформації, порівнювати їх зміст, вміння аналізувати та систематизувати матеріал, робити висновки; виховувати в учнів почуття патріотизму.

    Основні поняття: «універсал», «автономія», «республіка», «федеративна республіка», «унітарна республіка», «Генеральний секретаріат».

Обладнання: MS Word.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

·       Визначати хронологічну послідовність подій Української революції;

·       Аналізувати зміст І та ІІ Універсалів, визначати та порівнювати їх головні ідеї;

·       Складати та заповнювати  порівняльні та узагальнюючі таблиці;

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Учитель історії вітає учнів, повідомляє тему та мету уроку.

Учитель інформатики. Оскільки урок проходить у комп’ютерному класі,учитель інформатики нагадує правила поведінки і ТБ у кабінеті.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

    Історичний диктант.

1.    Коли відбулася маніфестація на Софійському майдані в Києві.

2.    Коли Микола ІІ зрікся престолу.

3.    Коли відбулася маніфестація в Петрограді з нагоди роковин смерті Т. Г. Шевченка.

4.    Коли була сформована Центральна Рада.

5.    Які партії входили до складу Центральної Ради.

6.    Кого було обрано головою Центральної Ради.

7.    Коли відбувся І Всеукраїнський військовий з’їзд .

8.    Хто очолював партію самостійників.

9.    Коли відбувся ІІ  Всеукраїнський військовий з’їзд .

10. Самоврядування певної частини держави, що здійснюється в межах, передбачених загальнодержавним законом – це…

11.Хто такі «есери».

12.Де знаходилася резиденція Центральної Ради.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

      Після утворення Центральної Ради боротьба за автономію України стає дедалі запеклішою. Ця мета прозвучала у рішеннях Всеукраїнського  національного конгресу.

Учитель інформатики. Відкрийте папку «Мої документи», файл»Урок з історії».

Учитель історії. Опрацьовуємо таблицю «Діяльність Всеукраїнського  національного конгресу».

Завдання

·       Які питання вирішувалися на Всеукраїнському національному конгресі.

·       Яке значення мала діяльність Всеукраїнського  національного конгресу.

Висловлюючи інтереси  та революційні настрої українського народу, 

Центральна Рада активніше починає вимагати від Тимчасового уряду автономії України.

        Як розгорталися події далі і чи було якось вирішене це протистояння?На ці запитання ми спробуємо дати відповідь на сьогоднішньому уроці.

ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу.

Спираючись на рішення Українського військового з’їзду, Всеукраїнського  національного конгресу, виражаючи революційні настрої. Та інтереси українського народу, Центральна Рада, як було вже зазначено, дедалі активніше вимагає визнання і схвалення тимчасовим урядом автономії України. З цією метою в травні 1917 р. до Петрограда виїхала представницька делегація, яку очолили В. Винниченко, М. Ковалевський,та С. Єфремов. На цьому етапі основні вимоги Центральної Ради формулювалися у традиційній для українців формі прохань.

         В. Винниченко зазначав:  «Тільки десь там собі хоч  згадайте, що ви іменно до автономії України ставитесь «прихильно». Не заводьте її зараз, ми готові скільки там треба ждати здійснення цього постуляту… ».

    Традиційний крок викликав традиційну відмову.. Таке рішення Тимчасового уряду надзвичайно загострило українсько-російські відносини. Виступаючи на селянському з’їзді, М. Грушевський заявив: «Свято революції скінчилося. Настає грізний час!»

        Поклавши в основу своєї тактичної лінії принцип «Ні бунту, ні покірності», Центральна Рада знайшла таке рішення: 10 червня 1917 р. вона приймає І Універсал .

   Робота з документами.Знайти текст І Універсалу.

Завдання

1.    Які положення І Універсалу свідчать про автономний статус України.

2.    У чому полягало історичне значення І Універсалу.

Учитель інформатики. Відкриваємо вікно  Internet Explorer. Після відкриття пошукової системи Google  шукаємо інформацію за ключовими словами  «Універсали Центральної Ради».

Учитель історії. Одним з перших кроків після проголошення І Універсалу стало створення Тимчасового революційного уряду – Генерального секретаріату на чолі з В. Винниченком (15 червня 1917 р.) .

     Завдання

Знайти відомості про склад Генерального секретаріату.

Учитель інформатики. Відкриваємо вікно  Internet Explorer. Після відкриття пошукової системи Google  шукаємо інформацію за ключовими словами «Генеральний Секретаріат Центральної Ради».

Учитель історії. Така активна державотворча діяльність викликала занепокоєння у Петрограді. Тимчасовий уряд уже не міг діяти тільки силовими методами, оскільки на захист Центральної Ради могли стати фронтові українські частини та більшість населення України. До того ж збройний конфлікт з  Центральною Радою міг спричинити розкол у таборі російської демократії. Саме тому 28 червня 1917 р. для переговорів до Києва прибуває делегація в складі О. Керенського,  М. Терещенка та І. Церетелі.

          Знайдений компроміс між УЦР та членами делегації став причиною урядової кризи в Росії. На знак протесту проти найменших поступок українцям у питанні автономного устрою троє міністрів-кадетів вийшли з Тимчасового уряду, але угода була підтримана. Її зміст став основою ІІ Універсалу Центральної  Ради (3 липня 1917 р.).

        Робота з документами

Знайти  і опрацювати текст ІІ Універсалу.

Учитель інформатики. Відкриваємо вікно  Internet Explorer. Після відкриття пошукової системи Google  шукаємо інформацію за ключовими словами  «Універсали Центральної Ради».

Учитель історії. Якщо в Росії ІІ Універсал засудили кадети, то в Україні проти нього рішуче виступили самостійники. На початку липня самостійники здійснили відчайдушну спробу встановити контроль над Києвом і примусити Раду проголосити самостійність України. Виступ був підготовлений і спланований. Ударною силою повстання стали українізовані військові частини, розміщені в Києві. Їх мали підтримати в Одесі, Чернігові, Кременчуці та ін.

     Самостійники сподівалися на підтримку Центральної  Ради. В ніч з 4 на 5 липня вони прийшли до її приміщення з 5 тис. озброєних українських вояків, об’єднаних у Другий український полк ім. Павла Полуботка. Але позиція лідерів ЦР залишалась незмінною. Це паралізувало волю керівників полуботківців: виступити проти ЦР, яку вони вважали  законною українською владою. Вони не наважились. Військові частини, підпорядковані Тимчасовому                                    

уряду, придушили виступ.

          Після поразки виступу усіх керівників повстання ув’язнили або відправили на фронт. На Румунському фронті опинився лідер самостійників М. Міхновський.

   V. Узагальнення та систематизація знань.

        Скласти і заповнити таблицю «Порівняльна характеристика І та ІІ Універсалів».

Учитель інформатики.

VІ. Домашнє завдання. Скласти і заповнити таблицю «Перший уряд автономної України». Підготуватися до уроку узагальнення за темою «Україна в роки Першої світової війни. Початок Української революції».

Категорія: Історія України | Переглядів: 1899 | Додав: MigalikTV | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: