Четвер, 21.11.2024, 09:08
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Верхньоворітський ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім. Софії Малильо

Сторінка психолога

 
Вас вітає Кремінь Галина Іванівна - 
практичний психолог Верхньоворітського ЗЗСО  І - ІІІ ступенів
 

Головне – вірити в себе. Думка оточуючих змінюється щодня. 

 

 

Початок навчання дитини в першому класі – складний і відповідальний етап у її житті, адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності, а й нові контакти, нові стосунки, нові обовязки. Це період новизни та стресових ситуацій. Тому, для успішної адаптації дітей до школи дуже важливу роль відіграють батьки та вчителі, які працюють з першокласниками.

 

Поради батькам:

  • Не обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вона може вважати, що конфлікти неминучі і продовжувати провокувати їх.
  • Розширюйте й збагачуйте навички спілкування з дорослими та однолітками, учіть враховувати оцінки й думки інших людей для формування власних поглядів.
  • У режимі дня кожної дитини мають бути постійні обовязки, закріплені за нею на тривалий час. Дитина, яка вміє працювати вдома, легше долучається до навчальної діяльності.
  • Старання дитини обовязково мають бути визнаними. Позитивна оцінка й добре, тепле ставлення необхідні дитині для гарного самопочуття, формування в неї такої важливої риси, як упевненість у собі та своїх можливостях.
  • Дозволяйте дитині виявляти самостійність, заохочуйте найменші її вияви.
  • Не критикуйте дитину при свідках.
  • Сприяйте розширенню її інтересів.
  • Аргументуйте свої заборони та вимоги: діти чутливі до несправедливості, яка є в більшості вимог.
  • Намагайтеся дивитися на світ очима дитини. Будьте щирими в спілкуванні з нею, цікавтеся її інтересами.
  • Підтримуйте в дитині її бажання бути школярем. Ваше серйозне ставлення до шкільних проблем, досягнень, а можливо й ускладнень допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового становища та діяльності.
  • Обговоріть з дитиною ті правила і норми , з якими вона зустрілася у школі. Обґрунтуйте їх необхідність.
  • Якщо вас щось тривожить у поведінці дитини, не соромтесь звернутись до шкільного психолога.

 

Памятка батькам першокласника:

Все виховання тримається на одному слові: люби. Де любов, там і подяка, там довіра, там найкращі людські риси – люби.

С. Соловейчик

 

 

Поради вчителям:

  • Враховуйте вікові особливості першокласників: рухову активність, переважання ігрового типу діяльності, недостатню сформованість вольової регуляції.
  • Порівнюйте роботу учня лише з його попередніми роботами, а не з роботами інших.
  • Зменшуйте кількість заперечних слів та речень. Краще замінити їх на ствердні та позитивно спрямовані.
  • Уникайте критики учня при свідках, а також вживання слів «завжди», «ніколи».
  • Хваліть учня за найменші досягнення.
  • Створюйте ситуацію успіху.
  • Дозволяйте учневі самостійно оцінювати свою поведінку та її наслідки.
  • Давайте учням можливість виплескувати свою енергію (фізкультхвилинки, ігри на перервах).
  • Не наполягайте на відповідях біля дошки тих дітей, які виявляють тривожність. Краще обєднуйте їх у групки, що працюватимуть разом.
  • Надавайте учням можливість висловлювати свої думки, підкреслюйте цінність почутого.

 

Асоціативний тест: "Пізнай себе"

https://uamodna.com/articles/asociatyvnyy-test-piznay-sebe/

 
 

Інтерактивна вправа «Розвиваємо уяву»

https://learningapps.org/display?v=pvxdtjsi320
 
 
 

Інтерактивна вправа «Згрупуй емоції на позитивні та негативні»

https://learningapps.org/display?v=p05ur9zna20

 
 
 

Хто Я? Яке Я місце займаю у світі? Що Я можу? Чого Я хочу? – це питання, над якими людина замислюється, починаючи з підліткового віку.

Що ж таке самовизначення особистості?

Самовизначення особистості - це свідомий самостійний вибір людиною життєвого шляху і позицій, яких він дотримується в різних ситуаціях.

Вибір цінностей, моральних норм, професії, релігії, умов життя. В процесі ми відповідаємо собі на два питання: "Ким бути?" і "Яким бути?".

Самовизначення особистості обговорюється у всіх гуманітарних науках - психології, філософії, соціології, педагогіці тощо. Дослідників цікавлять різні аспекти вибору.

✔ Соціальне самовизначення - усвідомлена приналежність до соціальних груп і дотримання соціальних норм. Вболівальник «Шахтар» чи «Динамо»? Меломан? Металіст?  

✔ Громадянське самовизначення - позиція громадянина своєї країни. Яке моє ставлення до України? Що для неї можу зробити? Чи готовий захищати її незалежність?

✔ Суспільно-політичне самовизначення - прихильність політичним поглядам і партіям. Демократ? Консерватор? Ліберал? Або за повну анархію?

✔ Професійне самовизначення - свідомий вибір професії та справи життя. Хочу бути лікарем? Чи може продавцем-консультантом? А може психологом? Чи приватним підприємцем?   

✔ Релігійне самовизначення - прихильність конкретної релігії і ставлення до інших конфесій. Як я ставлюсь до інших конфесій? Чи вмію бути толерантним зі всіма людьми іншої релігії?

✔ Сімейне самовизначення - уявлення про модель сім'ї та відносин в ній. Чи хочу створити сім’ю і народжувати дітей? 

✔ Внутрішньогрупове самовизначення - усвідомлення своєї ролі всередині соціальної групи. Яку я роль займаю в даній соціальній групі? Чи є лідером? Маю вплив на інших членів групи?

Самовизначення підлітків

У підлітковому віці питання «самовизначення» є досить актуальними, так як потрібно обирати, що робити після закладу загальної середньої освіти (чи то 9 клас, чи 11), чи здавати ЗНО/ вступні випробування, що обрати: училище, коледж, технікум, університет…

Самовизначення - це найважливіший етап дорослішання.

Прийняття рішення про свій свідомий вибір подальшого навчання/ життя і відповідальність за все, що буде очікувати, при цьому нікого не звинувачуючи, якщо щось пішло не так – це сигнали, що підліток вже визначився і означає готовий до дорослого життя.

Етапи самовизначення підлітка:

І. Усвідомлення себе частиною суспільства, в якому діють соціальні норми, цінності і оцінки.

ІІ. Порівняння себе з іншими і «приміряння» на себе вимоги дійсності.

ІІІ. Оцінювання себе.

IV. Вміння обирати соціальну роль, громадянську позицію, цінності, професію.

 
 

Пропоную добірку відеороликів про професійне самовизначення:


 - «ТОП-5 професій майбутнього» --https://youtu.be/t0MX_exjq8Q

-  «Професії майбутнього" --  https://youtu.be/vcQMEHM4EoM

-  «Професії майбутнього"  --https://youtu.be/_BX0YunOHck
«Як обрати професію: Поради від дипломата, бухгалтера, юриста» --   https://youtu.be/fS0QI_hONdA

«Як обрати професію майбутнього?» Тамара Сухенко --  https://youtu.be/1bpaOg8J_Ug