Четвер, 28.03.2024, 16:48
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Вхід на сайт
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Верхньоворітський ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім. Софії Малильо

Каталог файлів

Головна » Файли » Сценарії свят

НАШІ ПРАВА – ЩАСЛИВЕ ДИТИНСТВО
17.12.2013, 22:05

МЕТА: Ознайомити учнів з основними положеннями Конвенції про права дитини, виховувати людяність, почуття чуйності, доброти.

Обладнання: Конвенція про права дитини; Конституція України; газетні та журнальні статті; вислови відомих людей.

«СЬОГОДНІ ДІТИ – ЗАВТРА НАРОД»

 «КОЖНА ДИТИНА МАЄ ПРАВО НА УВАГУ, НА ЛАСКУ, НА ПОХВАЛУ»

 «ДІТИ-ЖИВІ КВІТИ ЗЕМЛІ»

 Ведучий: Шановні учні , ми сьогодні з вами відправимося в цікаву  подорож  - «Наші права – щасливе дитинство».(слайд 1, 2)

Ведуча: Дитина - найцінніший скарб. Пройде не одне тисячоліття, поки людство зрозуміє цю істину, і пройде не одне тисячоліття, поки людство, нарешті, прийме закони, які оберігатимуть дитину - найбільше наше багатство.Права дитини - це певні можливості, які треба дітям для того, щоб жити і дорослішати.(Слайд 3)

Ведучий. Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це ро­били силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї  не було сильного покровителя, що бажав би допомогти їй у ви­рішенні спорів.
Ведуча: Тривалий час діяв неписаний закон «Хто сильний, той і правий». (слайд 4). Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і нор­ми життя для  усіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава ставала на захисті й  сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала  справедливість, а не сила.
Ведучий. З тих пір минуло чимало століть. Держави ство­рювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як   свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ.

Ведуча: Так, оголошуючи сусідній країні війну чи прий­маючи яке-небудь політичне   рішення, правитель прагнув за­довольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей. Отже, людству потрібно було щось при­думати, знайти такого захисника, який міг би примусити дер­жаву поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.
Ведучий. Місію такого захисника взяла на себе міжнарод­на організація ООН. (слайд 5)

1-й учень. 1945 року, після закінчення Другої світової війни — найжахливішої і найжорстокішої війни за всю іс­торію людства — народи багатьох країн вирішили, що задля збереження миру їм слід об'єднатися. Навіщо? Для того, щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому вирішувались не воєнним шляхом, а мирним, за столом пере­говорів. Саме з цією метою 1945 року була створена Органі­зація  Об'єднаних Націй (ООН). До речі, одним із її засновни­ків була Україна.

2-й учень.А 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини — документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечи­ти громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканність, свободу совісті, можливість дотри­муватись своєї релігії й багато іншого.
Ведуча. Загальна декларація прав людини — важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей за­галом — і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.
Ведучий. Перше законодавство про дітей з'явилося на Заході наприкінці ХІХ — початку ХХ ст. Дітей, беззахисних перед експлуатацією дорослих, почали вилучати з процесу виробництва. Потім було прийнято і законодавство про обо'язкову освіту.

 

У 1924 р. в Женеві прийнято Декларацію прав дитини, що стала  першим міжнародним інструментом, спрямованим на дітей. У ній визначено обов'язки дорослих стосовно дітей. У такий спосіб права дитини увійшли до системи міжнародного права.

 

Одразу ж по завершенні Другої  світової війни, коли 1945 р. було утворено Організацію Об'єднаних Націй (ООН), світова спільнота стала приділяти проблемі прав дитини особливу увагу.

 

З 1954 р. Генеральна Асамблея ООН запропонувала святкувати 20 листопада Всесвітній День дитини.

У 1989 році  ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини».(слайд 6) Конвен­ція — це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов'язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава також під­писалася під цим документом, а значить — пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.
 

Конвенція про права дитини  має 54 статті, написаних на 6 мовах. ООН має комітет з права дитини, йому кожна держава звітує  про заходи,  які вжиті згідно з Конвенцією. Він же  досліджує, як у країнах дотримуються права.

 

Ставлення суспільства до дітей упродовж століть не завжди було однаковим. У ранні періоди людської цивілізації чи  не повсякденною практикою було занедбання новонароджених чи навіть їхнє вбивство. Фактично до кінця періоду середньовіччя не було суспільної обізнаності стосовно дитинства як окремої категорії.

 

Ведуча.(слайд 7)Особливий внесок у справу забезпечення прав дитини у світі робить Дитячий Фонд ООН (ЮНІСЕФ). У 1997 р. ЮНІСЕФ відкрив постійне представництво в Україні для допомоги урядові в реалізації різноманітних програм, спрямованих на захист та розвиток українських дітей. Одним з важливих проектів співпраці ЮНІСЕФ з урядом України є «Суспільство на захист прав дитини»

Ведучий.Діти мають особливе право на піклування та допомогу з боку держави. Але, на жаль, життя, здоров’я, навчання, щастя дітей усього світу недостатньо захищені.

Ведуча. (слайд 8)У кожній державі є один найголовніший закон-Конституція. Ось чому кожен народ хоче мати хорошу Конституцію. Бо від Конституції залежить щастя й доля нашого народу. Кожний громадянин  повинен добре знати Конституцію своєї держави, розуміти її, виконувати і боронити.

 Конституцію читають
Тато, мама і дідусь,
Я на неї теж дивлюсь,
Сторінки перегортаю.
Гарна книжка і цікава,
Всіх добра навчає
І дарує людям право,
Від зла захищає.

 

Ведучий. (слайд 9) ПРАВА ДИТИНИ ЗГІДНО З КОНСТИТУЦІЄЮ:

1. Всі діти рівні у правах.

2. Всі діти мають право на любов та піклування з боку батьків та держави.

3. Право на навчання.

4. Право на медичне обслуговування.

5. Право на гру.

6. Право на відпочинок.

7. Право на інформацію.

8. Право висловлювати власну думку (якщо це не загрожує безпеці держави або не порушує прав інших людей).

9. Дитина не повинна бути примушена до тяжкої праці.

10. Дитина не повинна бути скривджена та зневажена.

11. Дитина не повинна бути жертвою насильства та війни.

12. Право на якісне харчування.

13. Діти, позбавлені сім’ї, охороняються та опікуються державою.

14. Право на ім’я.

15. Право на приватне життя.

16. Право на спілкування.

 

 

Ведуча. (слайд 10)Найголовнішим правом для всіх дітей у Конвенції ООН

« Про права дитини»  визначено право на життя, яке  потрібно берегти. Ніхто не має права  його  відібрати у вас. А щоб зберегти своє життя, треба  забути про шкідливі  звички, слухати старших.

 

 Я маю право жити  на Землі,

Творити, дихати,  учитись,

Примножувать багатства всі її,

Своєю Україною гордитись.

Я маю право Україну  восхвалять,

Боротися  за неї і за честь стоять,

Безкрайнії  поля її любити

І щовесни журавликів із вірою зустріти.

Я маю право на веселку і весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму, так  безмежно чарівну,

І на поля зі  стиглим житом.

На  золотаве  сонце    в небесах,

Що  щедро Україну зігріває

На соловейка спів в гаях

 І на любов  батьків, безмежну і  безкраю.

Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

Бо мають право  вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.

 

              А чуєш, як в грудях в нас б'ється серденько?
                Бо серце це дала нам рідна ненька.
             Я знаю, тим серцем ми маємо жити
              І Бога, і маму, і край свій любити.

У неньки народилося дитя,

Дитя моє! Бог дав тобі життя.

І щоб ніхто не заподіяв школи

Тобі, малесенький громадянин, -

Бог дав закони нашому народу.

Від дня народження до іменин,

Він твій, цей світ широкий за вікном.

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото – блакитним знаменом

Своєї Української держави.

 

Не втомлюймось жити –

Життя таке прекрасне,

І кожному лиш раз воно дано.

біжить струмком,

Летить щоденно птахом,

Міняється, мов кадри у кіно.

Бува, обпалить до сльози печаллю.

Бува, спитає: «Бути, а чи ні?»

Та все мине. і далечінь безкрая

Знов посміхнеться лагідно мені.

День прозорий почина розмову,

І душа у спогадах горить.

Прагну жити,

Хочу чути мову.

Хочу в небо пташкою злетіть.

Хочу крикнуть, щоб усі почули,

Що життя – така коротка мить.

І якщо на мить цю маєм право–

Значить, треба вірити і жить.

Не усі стежини нам відомі,

Та по ним потрібно пильно йти ,

І на всі питання незнайомі

Намагатись відповідь знайти.

 

Ми право маєм дихати повітрям,

Спостерігати за хвостом комет,

І милуватись піснею веселки,

І зустрічати з вирію лелек.

Стрічати сонце й промені ловити,

І брати в руки крапельки роси,

І подумки до квітки говорити:

«Яке це щастя – жити і рости!»

 

Ми маєм право працювати досхочу,

Виконувати справу по душі.

А чи зірки ловити в сяйвах ночі,

чи слухати від місяця казки.

Яке це щастя вранці прокидатись

І чути ніжний голос солов’я.

Росинкою сріблястою вмиватись,

І всім кричати –«Це моя Земля!»

І маєм право жайворонка чути,

І бачити у небі журавлів.

Тому завжди пишатися я буду,

Що маю право жить на цій землі.

І тут мені, усе до болю миле,

В гаю, в степу, над річкою, будь – де.

Співа, щебече, квітне, навіть мріє,

Дитяче, щире серденько моє.

У погляді на небо синє-синє,

Чи на вечірній росяний розмай,

Душа моя, мов пісня солов’їна,

немов квітучий загадковий рай.

У синім небі голуби літають,

І наші душі зігрівають знов.

 

І хоч літа назад не повертають –

Та кожний має право на любов.

Струснімо з себе сірий порох втоми,

не варто душу бідами ятрить.

Ми маєм право – вірить і любить.

 Можемо самі ми вибирати друзів,

І підставляти їм плече своє,

Збиратись за столом в тісному крузі,

На дружбу, спілкування право маєм.

Ми маєм право всі ходити в школу.

І здобувати там скарби-знання.

Мабуть, за право жити – в нас нічого

У світі найдорожчого немає

 

Ведуча.Але так  в історії вважали  не завжди. У давнину була держава Спарта. Вона славилася своїми  непереможеними  воїнами: сильними, мужніми. І кожного новонародженого хлопчика  тут оглядали: якщо сильний і здоровий – нехай живе, а якщо ж дитина народжувалася  слабко і хворою - її кидали  вниз із  кручі.

Ведучий: (слайд 11)А ще  кожен із нас має право  не розлучатися із своїми батьками.

Сміється сонце пустотливо,
Сміються трави і поля,
Навколо світ казковий – дивний,
Це світ дитинства і добра.
Як добре жити в цьому світі!
В чудовій і дружній сім`ї!
Зранку прокинусь – усмішка матусі,
Зігріє сердечко – погляд татуся.
А братик все поможе і навчить.
Коли ми разом – геть всі страхи тікають.
Я зростаю у теплі й любові,
Я долаю незнанні світи!
Я стараюсь на совість учитись,
Щоб пишалися мною батьки!

Який цікавий світ навколо,
Ти, друже, тільки придивись!
На небі сонця жовте коло,
А поруч здомом – сад і школа,
Живи, дорослішай і вчись!
Дивись на квіти, на дерева,
Вивчай птахів, комах, тварин,
Ти станеш кращим і, напевно,
В життя підеш сміливо й певно,
Та пам’ятай, ти не один!
З тобою вся твоя родина:
Батьки, бабусі та діди,
З тобою друзі, Батьківщина,
Тож, уперед, мій друже, йди!

Ведуча.(слайд 12) Ми  маємо  право на безкоштовну освіту. Держава зобов’язана забезпечити доступність вищої освіти для  всіх на підставі здібностей. Право користуватися бібліотеками, спортзалами, обладнанням школи.

 

Я родом звідти, де співають села,

Де танцями розгойдані мости.

Скажу я гордо, що я маю право

На цій землі і жити , і рости.

Тут жайвір в полі служить охоронцем,

Природа рідна смуток розрива.

Тут у Кав паї під привітним сонцем

Лелека у дворі гніздо звила

А вересень покличе у дорогу

Знання, як скарб до серця притулю.

І на лінійці урочисто в школі

Право навчатись з дітьми розділю.

А брати участь в конкурсах, змаганнях

Це все мені наснаги додає.

І я скажу відверто без вагання:

Щаслива тим, що таке право є.

Шкільні роки летять, немов лелеки,

Дитинство забираючи з собою,

А моя юність вже й не так далеко,

П’ ять років, ну а там подать рукою.

Тому я щиро всім в житті бажаю

Зростати гідно справжніми людьми.

Бо всі ми українці маєм право

На цій землі і жити, і рости.

 

 Освіта — світло! Це запам’ятай!
У школі добре вчись.
І різні труднощі долай,
Лети до світла — ввись!

 Як будеш ти активним в школі, друже,
То з легкістю підеш в своє життя.
За все берися і старайся дуже,
То цікавішим буде майбуття.

Ведучий:Ми   маємо  право на відпочинок у будь-який час і будь-якому місці. Але пам’ятаймо, що відпочинок не повинен заважати діяльності інших людей.(слайд 13)

 

Щось бентежить мою душу

І у серце загляда.

Ніби щось зробити мушу,

Але що душа не зна.

А проте сказати хочу,

Взявши ручку і папір,

Я про день ясний, погожий

І про водоспад із гір.

Об’єднаєм всі зусилля

І мерщій до річки, в луг.

Маєм право на дозвілля,

А воно найкращий друг.

І не гаючи хвилини,

Одягнувшись я скоріш,

Рано вранці по стежині

За здоров’ям біжу в ліс.

А пташки на соснах « браво»

Виграють привітний спів.

Ведуча. Ми  маємо право на життя та охорону здоров’я, на медичну допомогу. Пам’ятаймо! Від нашого ставлення до здоров’я залежиш не тільки ти сам, а твоя позиція впливає на твоїх друзів, знайомих, батьків та твоїх майбутніх дітей. Подбай про себе.(слайд 14)

 

На здоров’я маю право –

Це найкраще із скарбів.

А втомившись, я присяду

В затінку і на пеньку,

А гілки берези ззаду

Пісню заведуть таку:

«Любий, друже, подивився,

Навкруги яка краса,

До травинки нахилися,

Подивись на небеса.

А метелика впіймаю,

Помилуюсь, відпущу.

На довкілля право маю,

На природу, на красу.

 

Здоров’я — розкіш для людини,
Найбільша цінність у житті.
Як є здоров’я  день при днині,
Можливість є йти до мети.
Тоді є радість, щастя, диво,
Краса у крапельці роси.
Тоді людина йде щасливо
Серед безмежної краси
Й чарівність світу відчуває.
Для неї в хмурість — дні ясні.
Вона всі труднощі долає
Й співає радісні пісні.
Вона — здорова! Це чудово,
Бо їй нічого не болить.
Вона добро творить готова.
І це прекрасно! Можна жить!

Ведучий:Кожна дитина має право на індивідуальність.Держава поважає індивідуальність дитини, її громадянство, ім'я та сімейні зв’язки.(слайд 15)

 Дитино! Ти безмежний світ,
У морі синьому – перлина,
Всім серцем хочу пояснить,
Що особистість ти єдина!

Ведуча. А ще кожна дитина має право на інформацію.Ти, як майбутній член дорослого суспільства, маєш право на інформацію будь-якого виду, для формування особистої думки з певних питань.(слайд 16)

 

Я — українець. Є у мене право

на рідну мову та свою державу,

на гордий прапор золотисто-синій,

на щастя жити у такій країні.

Я — українець. Право знати маю

про тих, кого героями вважаю,

що людство рятували від руїни, —

синів і дочок, гідних України.

Ведучий:Право дитини на свободу думки, совісті, релігії(слайд 17)

 

А я прийду, прийду у божий храм

І добротою храм душі відкрию.

Життя – любов, любов – це є життя

І відокремити добро від зла зумію.

Я вірю, вірю в силу доброти,

Добро завжди сильніш було від злого,

Не варто в серці зло лихе нести

Ми маєм право жити і без нього.

Благаю всіх – тримайтесь, щоб не впасти,

Піднятись буде набагато важче.

Чи бути добрим? – то є наша справа

І бути добрим ми маєм право.

Тож пам’ятаєш – час настав для дій

І наше право забирать не смій.

Нас не дамо зламати й підкорити,

На світі треба гідно вік прожити.

Якщо ти злий, зміни своє життя,

Не будь байдужим і сумним, і гордим,

Прийди у храм душі, а звідтіля

Ти вийдеш ніжний, лагідний і добрий.

Ведуча.Кожна дитина має право на розвиток талантів.В кожній дитині закладений певний дар. Завдання держави полягає в тому,щоб не лише вчасно помітити талановитих дітей, а й сприяти розвитку талантів та обдарувань.(слайд 18)

Талант — це здібності природні,
Обдарування, справжній хист.
Хоч ти не бачиш їх сьогодні,
Бо ще малий на вік і зріст,
Та є в тобі обдарування,
Вони у кожного з нас є.
Лише потрібне намагання
Знайти в своїй душі своє.
Ну, щось таке, що серцю миле,
Що ти робив би день і ніч.
І був від цього ти на крилах,
Й завжди б летів зорі навстріч.
Це може бути що завгодно:
Малюнок, пісня чи шиття.
Те, що для серденька природно,
На що поклав би ти життя.
Ти можеш гарно танцювати,
А чи ростити десь сади,
Плести гачком, вірші складати,
Але без діла  не  сиди.
Талант — це здатність те робити,
Чому тебе ніхто не вчив.
Талант, як сонце щиро світить,
Лише в собі б його відкрив.
Якщо відкриєш дар у себе,
Його  відразу розвивай.
Не жди, що прийде манна з неба,
І від безділля не страждай,
А вчись, працюй, трудися в поті,
Щоб дар, талант свій зберегти.
І щогодини будь в роботі,
Щоб краще вміти і змогти.
Тоді талант розквітне щиро
І будеш ти на висоті.
З собою будеш жити в мирі,
Все буде добре у житті.
Талант — це дар, будь вдячний долі,
Якщо його знайдеш в собі.
Тому старанно вчися в школі,
Будь у постійній боротьбі.

                 Моя  душа  не  має  відпочинку.
                 В  крилатих  мріях  не  існує  меж.
                 Плекаю  кожну  мрію,  як  малу  дитинку.
                 І  ти  прислухайся  до  свого  серця  теж.

                 У  кожному  серденьку,  ніби  в  скринці
                 Захований  нам  всім  потрібний  скарб,
                 Любіть  цей  скарб,  як  свою  рідну  неньку.
                 І  бережіть,  бо  це  від  Бога  дар.

                 Для  кожного  в  житті  є  шанс  відкритись.
                 Тільки  знайди  в  собі  талант.
                 І  розвивай  його,  наскільки  стане  сили.
                 У  райдузі  життя  потрібним  стань.

                 Та  деяким  сміливості  бракує.
                 Живуть  у  світі  люди  без  потреб.
                 Давайте  їх  осуджувать  не  будем.
                 Не  збийтесь  з  шляху,  все  ідіть  вперед.

                 Життя  це  рух,  життя  це  праця  тіла,
                 Життя  це  досконалість  наших  душ...
                 Люблю  свою  роботу,  скажем  сміло.
                 Я  майстер  діла,  а  талант  мій  друг.

Ведучий. А ще кожна дитина має право  на  захист  від
економічної експлуатації та від виконання  будь-якої  роботи,  яка
може  являти  небезпеку для здоров'я,  бути перешкодою в одержанні
нею освіти чи завдавати шкоди її здоров'ю,  фізичному, розумовому,
духовному, моральному та соціальному розвитку.(слайд 19)

 

Ведуча. В Конвенції про права дитини записано, що всі права рівні для кожної дитини, незалежно від її раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, соціального походження. Держава не може порушувати жодне з прав. Держава має активно пропагувати права дитини.(слайд 20)

Знайте, що усі ви рівні,

Від народження в правах,

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синім птах.

 

Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто в усьому світі

Їх не сміє ображать

 

Треба дітям всього світу

Не сваритись, а дружить

І по правилах хороших.

По закону треба жить.

Ведучий:Усі дії щодо дитини мають виконуватися в інтересах дитини. Якщо рідні, або ті особи, які несуть відповідальність за дитину,  недбало виконують свої обов’язки, держава має забезпечити дитині належний догляд і піклування. Діти мають особливе право на піклування та допомогу з боку держави. Але, на жаль, життя, здоров’я, навчання, щастя дітей усього світу недостатньо захищені.(слайд 21)

Ведуча. Сьогодні 250 млн. дітей живе за рахунок важкої праці, жебрацтва, пограбувань. Кожен рік від хвороб помирає 5 млн. дітей.120 мільйонів дітей не відвідують школу. Поширюється торгівля дітьми. Використовують дітей, від яких відмовилися батьки, для пересадки органів. В Україні три чверті дітей-діти з хронічними хворобами, з’явився новий тип дітей – «діти вулиці».

 

Наче бомби не рвуться , і не гинуть батьки,
Звідки, звідки ж беруться дітлахи — жебраки?
Звідки жах цей довкола — діти просять на хліб?
Може, ми, може, школа щось зробити могли б?

Серед них сиротина дуже рідко бува.
Що штовхає дитину на плаксиві слова,
На протягнену руку — щоб копійку дали?
Хто жебрацьку науку дав хлопчиськам малим?

Ким зростатиме хлопчик, що бере щодоби,
Не ховаючи очі, те, що не заробив?
Так, він зараз маленький — в цьому жалості суть.
І чиїсь добрі неньки, скільки можуть, дають.

Час спинить неможливо: він змужніє. То як?
Подавати, можливо, вже не будуть «за так»?
А в руках відчувати копійчину вже звик.
Чи піде працювати цей — уже — молодик?

О державо! Родина! Поміркуєм рядком:
Як зробить, щоб дитина не була жебраком?

Ведучий:На превеликий, у нашому житті багато такого, що заважає почуватися щасливим. Та, на мою думку, ніякі кризи і труднощі, не можуть позбавити нас тих втіх, якими багата людина: родинної любові, ніжності, вірної дружби, співчуття, віри, надії, сподівання. Що б не було з нами і навколо, завжди залишається вічне, неперевершене диво – кохання, література і поезія, хороша музика, створіння у цьому чудовому мальовничому, інколи жорстокому світі – дитина.

Ведуча. Немає події в дитячому житті, мимо якої ви, дорослі, мали б право пройти байдуже. І кожну з них ви можете використати для виховання у дитини позитивних якостей.

Ведучий:Дитина – це вічна музика і слухати її потрібно вміти.(слайд 22)

Ведуча. Дитинство – найважливіший період у житті людини. Саме в цей час вона формується фізично,  психічно, інтелектуально, здобуваючи й отримуючи необхідні знання, уміння й навички.

 

Дитинство моє, ніби парусник в морі,

За вітром пливе, і його не спинить.

Дитинство моє, ніби вранішні зорі

Так швидко зникають у небі за мить.

Дитинство моє, наче вітер у лузі

Сміється, радіє, лоскоче траву.

І кожну травичку пригорне в окрузі,

А з нею надію і думку мою.

Дитинство моє, моє ти по праву

Щасливе, веселе, як сонячний день.

Ти кожній дитині даруєш забаву,

Лишаєш усім колискових пісень.

Дитинство моє, я босоніж топтала

Зелені стежиноньки із споришу,

З тобою дружила і все пізнавала,

І знову до тебе на зустріч спішу.

Дитинство моє, ти у мене єдине,

А я твоє вірне і щире дитя.

Хоча моя юність вже піснею лине,

Але в тебе право на вічне життя.

Живи в фотографіях, спогадах, мріях,

В малюнках, у іграх , в дитячих піснях.

Без тебе я жити, повір , не зумію

Вертайся до мене будь-ласка у снах.

Дитинство моє ти у мене єдине,

А я твоє вірне і щире дитя.

Тож хай для тебе кожної днини

Буде право на вічне життя.

Ведучий.(слайд 23)Великий педагог В.О.Сухомлинський казав: «Сьогодні діти – завтра народ!» Звичайно, діти – майбутнє нашої країни, і від вашого фізичного розвитку, знань. вмінь залежатиме, якою буде наша Україна. «Діти – живі квіти землі!» – писав Горький. І як кожній квітці потрібні певні погодні умови для повного розвитку, так і дітям потрібно створити необхідні умови для їх нормального життя. Тож не втомлюймось жити, цінуймо кожну мить. ( слайд 24)

Ведуча.Діти — майбутнє кожної держави. На планеті живе близько 2 млрд. дітей. Як найвразливіша частина суспільства вони потребують особливого захисту й піклування. Від ставлення держави до дітей значною мірою залежить її імідж на міжнародній арені.

 

 Найбільше я хочу, щоб мир був на світі,
Як небо — у зорях, а сад наш — у квітах.
Найбільше я хочу, щоб сонце щоранку
Зі мною віталось, присівши на ганку.
Щоб мирне небо на усій Землі
Єднало всіх дітей по всьому світу.
І хай літають завжди журавлі,
І колоски видзвонюють налиті.

 Я хочу, щоб сонце світило,
Співали би дзвінко пташки,
Щоб люди були всі щасливі,
У мирі зростали би ми! 8.
Слухайте, чесні люди Землі,
Дуже ми просимо вас:
Боріться, боріться, бо ми ще малі,
Мир захищайте для нас.

 

Хочемо миру — нехай буде мир,
Пісня лунає і сміх.
Хай сонечко з неба освітить наш дім,
Хай усмішки сяють у всіх!


Ведуча. (слайд 25)Існує багато інших прав, які ми маємо знати й реалізовувати щодня. Але пам’ятай: твоє право не повинне порушувати права інших.

Ведучий:Від народження ми маємо  певні права, які гарантовані й захищаються державою.

Ведуча. З віком у нас з’являються обов’язки та відповідальність. Існують закони, які визначають наші  вчинки, дії або бездіяльність.

Ведучий:Послухайте театралізовані заставки про дітей.


. ІВАНКО. Оленко, ти прикинь а мене з уроку вигнали.

ОЛЕНКА. Що ти міг такого накоїти на уроці.

ІВАНКО. Послухай, за що мене вигнали…

наш учитель допитувався: «Що було задано?» А я й відповів:»Іване Івановичу, навіщо запитуєте? Забули, чи що?» А він мене з класу і виставив.

ОЛЕНКА. Та ж ти нагрубив учителеві.

ІВАНКО. Але, однак, учитель не мав права мене з класу вигнати.

Ведуча. Не проста ситуація. З одного боку, учень висловив свою думку, а з іншого – думка учня образила вчителя. Хто ж тут учинив неправильно?

Ведучий. Стаття 13 (слайд 26)
Дитина має право вільно висловлювати свої думки;  це право
включає свободу шукати, одержувати і передавати інформацію та ідеї
будь-якого роду незалежно  від  кордонів  в  усній,  письмовій  чи
друкованій  формі,  у формі творів мистецтва чи за допомогою інших
засобів на вибір дитини.
Здійснення  цього  права  може  зазнавати деяких обмежень, 
проте ними можуть бути лише ті обмеження,  які передбачені законом
і необхідні:
     а) для поваги прав і репутації інших осіб; або
     b) для   охорони  державної   безпеки,  громадського  порядку 
або здоров'я, або моралі населення.
Отже, Іванко нагрубив вчителю.

 

МАТИ. І куди це ти, доню, збираєшся?

ДОНЬКА. На дискотеку, до школи.

МАТИ. А уроки,

ДОНЬКА.  мамо? Завтра ж субота. І крім того я маю право на відпочинок.

Ведуча.Стаття 31 (слайд 27) 
     1. Держави-учасниці визнають право  дитини  на  відпочинок  і
дозвілля,  право брати участь в іграх і розважальних заходах,   що
відповідають  її  віку, та вільно брати участь у культурному житті
та займатися мистецтвом.
     2. Держави-учасниці поважають і заохочують  право  дитини  на 
всебічну участь у культурному і творчому житті та сприяють наданню
їй відповідних і  рівних  можливостей  для  культурної  і  творчої
діяльності, дозвілля і відпочинку.

 

2 - га  мати. Доню, я йду на роботу. Будь ласка, прибери у своїй кімнаті, помий після себе посуд, сходи в магазин.

Донька. Але ж, мамо, у мене завтра контрольна!
2-га мати. Якщо поквапишся, встигнеш і хатню роботу виконати, і до контрольної підготуватися.
Донька. Між іншим, Конвенція про права дитини захищає мене від будь-якої роботи, що перешкоджає здобуттю освіти.
Ведучий. (слайд 28)(У Конвенції йдеться мова не про щоденну хатню, посильну для дитини, роботу, а про економічну експлуатацію дітей та прийом їх на роботу. Самообслуговування не може стати на заваді здобуттю освіти.)
Ведуча. Отже, друзі, давайте підведемо підсумки сьогод­нішньої зустрічі.
Ведучий. У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх, щоб захистити себе, якщо хтось хоче нас образити.(слайд 29)
Ведуча. Але слід знати не лише свої права, але й обо­в'язки. Прагнучи відстояти свою свободу, не утискайте свобо­ду інших.

Категорія: Сценарії свят | Додав: Admin(ka)
Переглядів: 13000 | Завантажень: 0 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: